Jak postępować w przypadku śmierci bliskiej osoby?
Przygotowaliśmy dla Państwa poradnik funeralny, który uwzględnia sposób postępowania uzależniony jest od miejsca, w którym nastąpił zgon.
-
W przypadku, gdy osoba zmarła w domu, należy niezwłocznie wezwać pogotowie bądź lekarza rodzinnego, z uwagą powiadamiającą o zgodnie. Po przybyciu na miejsce pogotowia i stwierdzeniu zgon, otrzymacie Państwo kartę informacyjną. Należy udać się z nią do lekarza poradni rodzinnej. Tylko na podstawie wspomnianego dokumentu, możemy odebrać zwłoki z Państwa nieruchomości i przystąpić do wykonania dalszych czynności pogrzebowych.
Po otrzymaniu karty zgonu od lekarza rodzinnego, należy zgłosić się do Urzędu Stanu Cywilnego i pobrać Akt Zgonu wraz z 3 odpisami.
-
W przypadku, gdy osoba zmarła w szpitalu, należy niezwłocznie odebrać kartę zgonu wypisaną w szpitalu i udać się do urzędu Stanu Cywilnego, właściwego dla miasta w którym mieści się szpital, celem odebrania Aktu Zgonu i 3 odpisów.
-
W przypadku, gdy osoba zmarła poza domem bądź w wypadku, należy poczekać na informację, umożliwiającą odebranie zwłok. Z uwagi na specyficzne miejsce zgonu, pojawia się pogotowie oraz zakład pogrzebowy działający na zlecenie prokuratury. Nie oznacza to jednak, że to właśnie ta firma musi zająć się organizacją pochówku. W takich sytuacjach dość często są wykonywane sekcje zwłok. Jest to trudny dla rodziny moment, gdyż muszą czekać nie wiedząc, kiedy czynności się zakończą ale też nie mając informacji o tym co aktualnie dzieje się z bliską im osobą. Dopiero po otrzymaniu informacji telefonicznej jako dom pogrzebowy możemy odebrać ciało i przetransportować go do chłodni, jednocześnie rozpoczynając przygotowania pogrzebu. Jeśli mają Państwo wątpliwości co do postępowania, podczas kontaktu telefonicznego postaramy się wyjaśnić wszystko i Państwa uspokoić.
Jakie dokumenty należy zabrać do zakładu pogrzebowego?
Osoby, które pragną nam zlecić organizację pochówku bliskiej osoby, proszone są o zabranie ze sobą:
- odpisu skróconego aktu zgonu,
- dowodu osobistego osoby zlecającej pochówek,
- legitymacji emeryta/rencisty osoby zmarłej.
W sytuacji, gdy osoba zmarła nie była objęta ubezpieczeniem ZUS bądź KRUS, należy dostarczyć własny numer świadczenia bądź zaświadczenie o byciu ubezpieczonym.
W przypadku pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Dokonujemy rozliczenia
Chcąc jak najbardziej odciążyć naszych Klientów z przykrych obowiązków, proponujemy Państwu rozliczenie rachunku za skorzystanie z naszych usług z zasiłkiem ZUS bądź KRUS. Wykonywana transakcja jest w pełni bezgotówkowa.
Pomagamy w wypełnieniu wniosku i składamy go do odpowiedniego oddziału. Po wpłynięciu środków dokonujemy ostatecznego rozliczenia, a rachunek oddajemy osobie zlecającej pochówek.
Jeśli w chwili organizacji pogrzebu znajdujesz się w trudnej sytuacji, nie musisz obawiać się problemów z płatnością.